وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

نکاتی در زمینه مديريت استرس

نکاتی در زمینه مديريت استرس

-          براي دوركردن ترس از خود قدم برداريد.

-          هركس محصول انديشه خويش است، خواستار رشد باشيد.

-          رفتار و كردار هر آدمي نتيجه شيوه تفكر اوست.

-          آزردگي انسان از رويدادها نيست بلكه ناشي از ديدگاه او نسبت به رويدادهاست.

-     انديشه‌هاي جسورانه مانند شطرنج بازاني مي‌مانند كه حمله مي‌كنند، با وجود احتمال شكست اين موضوع مي‌تواند آغاز يك پيروزي باشد.

-          هنر برقراري ارتباط سالم با ديگران و تطابق مفيد با محيط از خصوصيات رشد رواني مناسب است.

-          ملاك سلامت رواني صداقت منصفانه با خود است.

-          در مورد بيان احساساتتان از كلمات قشنگ و دلنشين بهره ببريد.

-     خوب صحبت كردن و به ديگران فرصت حرف زدن دادن باعث افزايش دوستانمان مي‌شود و در ضمن امكان شناخت بيشتر آنها را به ما مي‌دهد.

-          نشاط و شادابي در محيط كار تامين كننده سلامت روان است.

-          روابط انساني سالم در محيط كار و زندگي باعث افزايش كارآيي و كاهش اختلالات عصبي مي‌گردد.

-          احترام و تشويق به موقع موجب شكوفايي استعدادها و افزايش اعتماد به نفس كاركنان مي‌گردد.

-     به موقعيت فعل يخود فكر كنيد، آيا مي‌دانيد ميليونها نفر حاضرند هركاري انجام دهند تا اين موقعيت شما را داشته باشند. سعي كنيد نعمتها و جنبه‌هاي مثبت زندگيتان را تحسين كنيد و نعمتها را بخاطر بسپاريد.

-          نيايش كنيد كه او بهترين شنونده است.

-          اگر مسافرت دوست داريد و نمي‌توانيد برويد، پارك و سينما را امتحان كنيد، كتاب‌هاي جديد بخوانيد و پياده‌روي كنيد.

-     هر وقت از كلمه «بايد» در صحبت‌هايتان استفاده كنيد، به فشار رواني خود اضافه مي‌كنيد. كلمه مناسب‌تري را جايگزين آن كنيد تا زندگي راحت‌تر به نظر برسد.

-     به خودتانحق اشتباه كردن و غيركامل بودن بدهيد و در عين حال شاد باشيد و معتقد باشيد كه لايق دوست داشتن هستيد و مي‌توانيد در يك دنياي پرآشوب زندگي كنيد.

-          مقابله موفقيت‌آميز با شكست به معني زندگي كردن با انتظارات معقول است.

-          ياد بگيريد اعمال و عقايد ديگران شما را پريشان و آشفته نسازد.

-          شخص مقاوم در برابر فشار، تصميم گرفته زندگي كند. اين شخص در مورد زيستن يا مردن داراي عقايد متضادي نيست.

-          اگر مي‌خواهيد احساس آرامش داشته باشيد، ميوه و سبزيجات تازه بيشتر مصرف كنيد و رژيم غذايي خود را تعديل كنيد.

-          ورزش فرصتي براي انحراف توجه از مسايل و مشكلات بوده، خشم، افسردگي و اضطراب را كنترل مي‌نمايد.

-     اين حقيقت را به خود تلقن كنيد كه زندگي سراسر پيروزي نيست و فراز و نشيب بسيار دارد، به ياد داشته باشيد كه ديگران نمي‌توانند هميشه به ميل شما رفتار كنند.

-          خود را ارزشمند بدانيد و اجازه ندهيد ديگران اختيارتان را دردست بگيرند.

-     اجازه ندهيد ديگران معيارهايتان را تعيين كنند، خودتان باشيد، به اعتقادات و ارزشهاي شخصي و معنوي خود احترام بگذاريد و به چيزي كه نيستيد، تظاهر نكنيد.

-          به خاطر بسپاريد زماني كه با تمام وجود به عبادت و اجراي وظايف ديني مي‌پردازيد، آرامش هم سراسر وجود شما را فرا مي‌گيرد.

-          اگر كار و استرس شما را خسته كرده است ذكر و معنويت رابا آن همراه كنيد.

 

 

آهنگ ذهنت سازكن، انديشه‌اي آغاز كن

بنگر به فكر خام خود، نقدير بر آن دمساز كن

بيني در آن انديشه‌ها، پندار در جامانده‌اي

بركن ز بنيان ريشه‌اش، فكر نوئي اواز كن

وانگه درون سبز خود، يابي وجود گوهري

باتكيه بر بنيان خود، انديشه پرواز كن     

(عطوفي)

نسخه چاپي ارسال به دوست

چهارشنبه ٩ ارديبهشت ١٣٨٨ - ١٣:٣٨ / شماره خبر: ٣٠٤٥ / تعداد نمايش: 17091

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج