وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گلستان

راه اندازي مركز ديجيتال در 5 حوزه توسط مديريت آمار و فناوري اطلاعات دانشگاه

 پنجمين مركز مجازي تلفن ديجيتال( voip) در دانشگاه علوم پزشكي راه اندازي شد مهندس مقدم مدير آمار وفناوري اطلاعات دانشگاه  در اين خصوص گفت: با توجه به فراهم سازي زيرساخت مناسب در حوزه سلامت، مركز ديجيتال در ستاد مركزي دانشگاه به همراه ساير كلينيك دندانپزشكي گرگان-كلينيك فوق تخصصي دزياني گرگان- بيمارستان رسول اكرم كلاله-بيمارستان حضرت معصومه آزادشهر - بيمارستان جديد مينودشت بر  بستر ديجيتال راه اندازي شد. 

تكنولوژي VoIP كه يكي از سرويس هاي آن به  نام IP تلفني نيز از آن ياد مي شود ، امكان استفاده از اينترنت به منظور مكالمات تلفني را فراهم مي نمايد . در مقابل استفاده از خطوط تلفن سنتي (آنالوگ)، VoIP از فن آوري ديجيتال استفاده نموده كه بدليل تنوع خدمات و راحتي استفاده از آنها بسيار مورد توجه قرار گرفته اند. امكاناتي از جمله سر شماره اختصاصي (3193 ) و تخصيص بيش از 10.000 خط مستقيم و داخلي بدون محدوديت، عدم وابستگي كاربر به موقعيت مكاني و امكان استفاده از سرويسهاي تلفن داخلي (رايگان) در هر نقطه، از استان به همراه انتقال مكالمه، كنفرانس، پاسخگوي خودكار، منشي هوشمند، قرائت خودكار متن براي مخاطبين، خدمات فكس بر روي شبكه، امكانات متنوع گزارشي از نحوه و ميزان تماسها در سيستم و دهها امكان ديگر با رابط كاربري تحت وب ميتواند تمامي نيازهاي تلفني مجموعه را پوشش دهد. از سوي ديگر با توجه به اختصاص سرشماره 3193 از طريق خطوط E1 امكان برقراري تماس بيش از 10.000 خط تلفن به صورت همزمان را ميسر ميسازد .كه صرفه جويي هزينه اي اين پروژ ها بالغ 1.500.000.000 ريال براي آبونمان و همچنين با احتساب هر خط تلفن 500 هزار ريال سرجمع  5 ميليارد ريال ارزش افزوده براي دانشگاه به همراه داشته است.

نسخه چاپي ارسال به دوست

چهارشنبه ١٥ ارديبهشت ١٣٩٥ - ١٠:٣١ / شماره خبر: ١٤٤٥٣٣ / تعداد نمايش: 750

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج