وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

مطلب مندرج در روزنامه كيهان

سوء مديريت در حوزه بهداشت و سلامت جاسك

سلام عليكم

            احتراماً ، پيرو درج مطلب با عنوان: «سوء مديريت درحوزه بهداشت وسلامت جاسك» مورخ 26/7/90 ، خواهشمند است دستور فرمائيد براي روشن شدن افطار عمومي نسبت به درج پاسخ به شرح ذيل اقدام و همكاري لازم صورت گيرد.

متن پاسخ

طبق پاسخ روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني هرمزگان

 

1- درخصوص تفكيك زباله هاي بيمارستان (عفوني و غير عفوني) اقدامات لازم به شرح ذيل صورت پذيرفته است :

الف) نصب سطل هاي مخصوص جهت جمع آوري زباله هاي عفوني و غيرعفوني در نقاط مختلف بيمارستان با رنگ هاي متفاوت و پلاستيك هاي لازم در دو رنگ مجزا

ب) تمامــي پرسنل بيمارستان اعم از نيروي خدماتي و كادر درمان آموزش هاي لازم را در اين خصوص دريافت
نموده­اند.

ج) در سه شيفت كاري، گندزدايي به صورت دوره­اي هفته­اي يك بار و شستشوي عمومي و سم­پاشي به صورت
دوره­اي صورت مي پذيرد.

د) در هر سه شيفت خدمات در بخش هاي مختلف حضور فعال داشته و نسبت به نظافت بيمارستان اقدام مي نمايند.

ه) شهرداري همكاري لازم را در جمع آوري زباله ها مبذول نموده و پيگيري هاي لازم در خصوص تجهيز بيمارستان به دستگاه امحاء زباله صورت پذيرفته است .

البته شايان ذكر است كه همكاري مراجعين نيز در نظافت بيمارستان نقش بسزايي دارد.

2- درحال حاضر پنج پزشك متخصص داخلي،اطفال، بيهوشي، جراح عمومي و زنان و زايمان در بيمارستان مشغول فعاليت
مي باشند و در تقسيمات و توزيع نيروي متخصص چشم پزشك شامل اين شهرستان نمي شود ولي با اين وجود وسايل چشم پزشكي خريداري شده كه با پيگيري هاي در دست اقدام و درصورت تامين نيروي انساني، بخش چشم پزشكي نيز فعال خواهد شد.

3- در رابطه با نشت آب از سيستم خنك كننده بيمارستان، پيگيري هاي لازم صورت پذيرفته و عايق ها دوبار تاكنون تعويض گرديده است . حال اينكه سيستم خنك كننده نصب شده در بيمارستان با آب و هواي اين شهرستان در بعضي مواقع به علت شرجي زياد سازگار نمي باشد و در نقاط حساس نيز از جمله بخش جراحي، راديولوژي و بخشهاي جديد نيز از كوار اسپيليت استفاده شده است .

لازم به ذكر است كه دريافت اخير گواهينامه ارزشيابي درجه يك از سوي معاونت محترم درمان (در تابستان سال جاري) كه پس از كارشناسي لازم از كليه بخشهاي بيمارستان صورت گرفته مؤيد بخشي از فعاليتها و زحمات شبانه روزي پرسنل زحمت كش و خدمت بيمارستان مي باشد. بلاشك در هر سيستمي نواقصي وجود داشته كه با توجه به پيگيري هاي صورت گرفته مشكلات مرتفع خواهد شد.

نسخه چاپي ارسال به دوست

چهارشنبه ١١ آبان ١٣٩٠ - ١١:٢٧ / شماره خبر: ٩٨٨٩٩ / تعداد نمايش: 1790

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج