وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

گفتگو با مهندس مخبر، مشاور رئیس بیمارستان سینا در راستای صیانت از حقوق شهروندی

 

مهندس مخبر در این گفتگو، جلب رضایت کارکنان را اولین قدم برای جلب رضایت بیماران و مراجعان دانست.

 در پی قدردانی دکتر سید محمد هادی موسوی، مشاور ریاست و مدیر بازرسی و ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه از  مهندس هادی مخبر، مشاور رئیس بیمارستان سینا در راستای صیانت از حقوق شهروندی، پای صحبت های مهندس مخبر نشستیم.
وی در این گفتگو با تاکید بر رعایت حقوق مراجعان بیمارستان، پیگیری شکایات آنها را از اهم فعالیت های یک مدیر بیمارستانی دانست و بیان داشت: وقتی که یک بیمار با دردهای بسیار قدم در بیمارستان می گذارد باید در قدم اول برای او آرامش و آسایش روحی و روانی را فراهم کرد تا روند درمان به مطلوب ترین شکل ممکن امکان پذیر شود. من بارها از همکاران بیمارستان سینا خواسته ام در برابر ناملایمات بیماران صبوری به خرج دهند و به حق و انصاف که کارکنان بیمارستان نیز با درکی متقابل سعی در ایجاد محیطی آرام برای بیماران را داشته اند.
مهندس مخبر در ادامه تصریح کرد: مسلما کمبودهایی در بیمارستان وجود دارد که تمام تلاش مسئولان این مراکز با کمک دانشگاه رفع این کمبودهاست و گاه مراجعه کننده ای در سیر اداری و یا سیر درمان در بیمارستان با مشکلی مواجه می شود که باید گلایه های آنها را شنیده و در مسیر درست به آنها کمک کرد. البته گاهی نیز برخی از شکایات مراجعان بر اساس مشکلات شخصی و خستگی  است که آنها را نیز باید دعوت به آرامش کرد.
مشاور رئیس بیمارستان همچنین کارکنان بیمارستان ها را نیز شهروندانی خواند که باید از حقوق آنها هم صیانت شود و بیان داشت: البته باید بدانیم کارکنان یک مرکز درمانی نیز برای ارائه خدمات مطلوب نیاز به آرامش دارند و باید فضای صمیمی در بیمارستان ایجاد شود که کارکنان وقتی پا به محیط کار خود می گذارند احساس کنند به خانه دوم خود آمده اند و باید مطالبات آنان نیز با سعه صدر شنیده و پاسخ داده شود و نکته مهم اینجاست که جلب رضایت کارکنان اولین قدم برای جلب رضایت بیماران و مراجعان است.

نسخه چاپي ارسال به دوست

شنبه ٢٦ مرداد ١٣٩٨ - ١٤:٠٨ / شماره خبر: ١٩٤١٨٢ / تعداد نمايش: 42

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج