وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

معاون بهداشت در مراسم افتتاح «پايگاه تغذيه سالم» در يكي از مدارس:

حفظ سلامت به تغذيه سالم و تحرك بدنی بستگي دارد/ ايمني و سلامت غذا دو وجه اصلي تغذيه سالم

معاون بهداشت گفت: حفظ سلامت به تغذيه صحيح و تحرك بدني مناسب بستگي دارد.

به گزارش پايگاه خبري و اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (وب‌دا)؛ دكتر علي اكبر سياري در مراسم افتتاح «پايگاه تغذيه سالم» كه صبح امروز در يكي از مدارس دخترانه در شهرري برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب به دانش‌آموزان توصيه كرد: ارتباط با خدا داشته باشید، خوب درس بخوانید و حداكثر بهره را از بهترين شرايط زندگي خود ببرید.

دكتر سياري همچنين به دانش آموزان گفت: وقت غذا خوردن، قبل از سير شدن دست از غذا خوردن بكشيد و از سلامت خود كه به دو عامل تغذيه و تحرك بستگي دارد، صيانت كنيد.

معاون بهداشت با بيان اين كه تغذيه دو وجه دارد، گفت: وجه اول تغذيه، "ايمن بودن" غذاست كه غذا بايد عاري از ميكروب، قارچ، انگل و مواد شيميايي باشد.

وي وجه ديگر غذا را سالم بودن آن عنوان كرد و گفت: در اين خصوص مصرف ميوه و سبزيجات را به صورت مناسب توصيه مي‌كنيم.

دكتر سياري درخصوص مصرف قند نيز اظهار داشت: خوردن مواد قندی روزانه تنها به ميزان 6 قاشق مرباخوري مجاز است.

معاون بهداشت با بيان اين كه قند در محصولاتي مانند شكلات، نوشابه و آب ميوه وجود دارد، گفت: مصرف اين گونه مواد باید محدود شود.

وي با اشاره به اين كه يك حبه قند 14 كيلوكالري دارد، تصريح كرد: بايد مصرف قند را بسيار محدود كنيم.

معاون بهداشت، در ادامه به مصرف روغن اشاره كرد و گفت: چربي روغن نبايد اشباع باشد.

وي گفت: روغن‌هاي حيواني چربي اشباع بالايي دارند و همچنين روغن‌هاي مايعي كه به صورت جامد (هيدروژنه) در مي‌آيند باعث ايجاد اسيد چرب ترانس مي شوند.

معاون بهداشت روغن‌هاي مايعي كه جامد مي شوند را بدترين نوع روغن عنوان كرد و گفت:اين نوع روغن در قنادي ها و رستوران ها مورد استفاده قرار مي گيرند و داراي اسيد چرب ترانس هستند و بايد از مصرف آن پرهيز كنيم.

وي در ادامه تاكيد كرد: مصرف زياد شيريني نیز براي بدن مناسب نيست و در توضيح گفت: ميزان چربي و قند شيريني بالاست و همچنين مصرف شيريني موجب آسيب رساندن به دندان ها مي‌شود

معاون بهداشت در ادامه به دانش آموزان توصيه كرد: ورزش كردن بايد جزيي از فرهنگ شما باشد و سعي كنيد روزانه يك ساعت تحرك و فعاليت بدني منظم داشته باشيد. ورزش بايد به گونه اي انجام شود كه ضربان قلب تند شود و باعث عرق كردن شود./206

 برای مشاهده تصاویر اینجا کلیک کنید.

نسخه چاپي ارسال به دوست

چهارشنبه ٢ ارديبهشت ١٣٩٤ - ١٢:٠٥ / شماره خبر: ١٢٤٦٤٨ / تعداد نمايش: 2080

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج