وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

بالاترین سطح نظام ارجاع الکترونیک کشور در گیلان استقرار یافت

 
دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برای اولین بار در کشور موفق به استقرار بالاترین سطح نظام ارجاع الکترونیک کشور شد و در این زمینه، کلینیک فوق تخصصی بعثت رشت، به عنوان مرکز سطح سه (B)، اولین بازخوراند خود را به سطح یک ارسال کرد.
 
به گزارش وبدا، گام های نظام ارجاع الکترونیک، شامل سطح یک (مراکز بهداشتی) و سطح دو (مراکز درمانی و کلینیک های تخصصی) و سطح سه (مراکز درمانی و کلینیک های فوق تخصصی) است. در سطح سه، که بالاترین سطح نظام ارجاع است، مردم پس از ارجاع به مراکز تخصصی و فوق تخصصی توسط پزشکان فوق تخصص خدمات دریافت می کنند.
 
همچنین منظور از سطح سه (B)، مراکز آموزشی درمانی، کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی بعثت و دندانپزشکی رشت هستند. سطح سه (A) نیز مراکز درمانی واقع در سه قطب انزلی، تالش و لاهیجان هستند که که خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه می کنند.
 
براساس این گزارش، این طرح، در ۱۰ مرکز بهداشتی درمانی رشت به صورت پایلوت انجام می شود و تا پایان سال، در همه مراکز بهداشتی درمانی رشت استقرار می یابد.
 
گفتنی است، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بعثت رشت، به عنوان یک واحد دولتی، تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان و عمدتا با استفاده از نیروهای تخصصی و فوق تخصصی عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه فعالیت کرده و رسالت اصلی آن، ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در رشته های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی است. در حال حاضر، این کلینیک با بیش از 80 پزشک، در 29 رشته تخصصی و فوق تخصصی مختلف، پاسخگوی نیازهای تشخیصی و درمانی مراجعین بوده و تمامی خدمات تشخیصی و درمانی، با تعرفه دولتی به بیماران ارائه می شود.
 
همچنین این کلینیک با ارائه خدماتی نظیر تست ورزش، اکوکاردیوگرافی، هولتر ریتم و فشار خون، نوار قلب، نوار مغز، نوار عصب و عضله و اسپیرومتری، با آزمایشگاهی مجهز، پاسخگوی نیاز مراجعه کنندگان برای دریافت خدمت پاراکلینیکی نیز است. بخش شیمی درمانی این کلینیک نیز با 18 تخت فعال در حال خدمات رسانی به بیماران است.
 
بنابر این گزارش، اجرای پروژه نظام ارجاع الکترونیک گیلان، از تیرماه سال جاری، با استقرار در مراکز بهداشتی صومعه سرا، آغاز شد. دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تیرماه تا آبان ماه جاری در بستر سامانه نظام ارجاع الکترونیک توانست به بیش از ۳۰۰۰ بیمار خدمات سلامت ارائه کند و در این زمینه بازخوراند ۳۵ درصد مراجعین نیز به صورت الکترونیکی به پزشک ارجاع دهنده برگشت داده شده است تا در پرونده الکترونیک سلامت آنها ثبت شود. در این راستا از دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دلیل اجرای موفق این برنامه در سطح کشور، تقدیر شد./136/205

نسخه چاپي ارسال به دوست

سه شنبه ٢ بهمن ١٣٩٧ - ٠٩:٢٨ / شماره خبر: ١٨٦٠١٦ / تعداد نمايش: 365

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج