وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت:

افزایش رضایتمندی مردم و ارج نهادن به خدمات همکاران از رسالت های حوزه بازرسی وزارت بهداشت است



مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مدیر بازرسی این دانشگاه از بیمارستانها و مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بازدید کرد.

به گزارش وبدا، دکتر محمد حسین حیدری، مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در بازدید از بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان اظهار داشت: به استان سیستان و بلوچستان آمدم  تا به نمایندگی از وزیر بهداشت به همه دست اندرکاران عرصه سلامت خداقوت بگویم و از خدمات آنان تقدیر کنم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد ابراز نارضایتی مردم از خدمات سلامت ناشی ازعدم اطلاع آنان از خدمات صورت گرفته در ساعات اولیه ورود به مراکز درمانی است، خاطر نشان کرد: پزشکان و پرستاران ضمن ارتباط صمیمانه با مردم باید خدمات سلامت را برای مردم تشریح کنند تا مردم از خدمات صورت گرفته عرصه سلامت اطلاع داشته باشند.

مدیر کل دفتر بازرسی وزارت بهداشت تصریح کرد: هدف ما از نظارت ها در حوزه سلامت افزایش میزان رضایتمندی مردم و تحلیل و بررسی میزان رضایتمندی  و ارج نهادن به تلاش وافر همکاران حوزه سلامت  است.

دکتر حیدری در بازدید از پروژه ۳۲۰ تختخوابی واقع در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان نیز گفت: پیمانکاران پروژه ۳۲۰ تختخوابی بیمارستان علی بن ابیطالب زاهدان که عملیات اجرایی آن را از سال ۸۷ آغاز کرده اند،  موظفند هرچه سریعتر نسبت به تکمیل این پروژه اقدام و آن را برای بهره برداری آماده نمایند.

وی افزود: به زودی نماینده ای از دفتر فنی وزارت بهداشت جهت بررسی روند تسریع در تکمیل و تحویل این پروژه به زاهدان اعزام خواهد شد.

گفتنی است، بیمارستانها، پروژه های در حال ساخت و مراکز خدمات جامع سلامت و تسهیلات زایمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سفر یک روزه  مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت مورد بازدید قرار گرفت.
با ارتقای کیفیت خدمات سطح اول در مراکز جامع سلامت، قطعا افراد کمتری روانه بیمارستانها خواهند شد.


مردم حق دارند خدمات سلامت را با بالاترین کیفیت دریافت کنند
دکتر سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در بازدید مدیر کل بازرسی وزارت بهداشت از بیمارستان علی بن ابیطالب زاهدان(ع) و مراکز خدمات جامع سلامت با اشاره به اینکه گشاده رویی و حسن خلق، از مهمترین خصوصیات بارز ائمه اطهار بوده است اظهار داشت: گشاده رویی و ارتباط صحیح دست اندرکاران سلامت با مردم مورد تاکید ماست و پرستاران و پزشکان ما در این زمینه سرآمد هستند.

وی افزود: مردم ولی نعمت ما هستند و حق دارند خدمات سلامت را با بالاترین کیفیت ضمن رعایت عدالت دریافت نمایند و لازم است پرستاران، پزشکان و همه ارائه دهندگان خدمات روند ارائه خدمات را برای مردم تشریح نمایند تا مردم از خدمات صورت گرفته و اقدامات بهداشتی و درمانی اطلاع داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با  تقدیر از مدیر کل بازرسی وزارت بهداشت بیان داشت:  نظارت و بازرسی بر ارزیابی و عملکرد تیم های سلامت، تحلیل واقعیت های روز نظام سلامت و افقی روشن در مسیر برنامه ریزی برای فردایی بهتر است.

دکتر سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: وجود مرز مشترک و طولانی با دو کشور افغانستان و پاکستان و همچنین تردد غیر مجاز اتباع بیگانه نقش بسزایی در بروز و شیوع انواع بیماری های واگیر داشته است و از طرفی موجب تشدید حوادث ترافیکی در استان با تحمیل  هزینه هایی سنگین به نظام سلامت می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید مدیر کل بازرسی وزارت بهداشت از مرکز خدمات جامع سلامت ولی عصر (ع) نیز گفت: برخورداری مردم از خدمات یکسان  سلامت در مناطق حاشیه شهرهای استان  از اولویت های ماست و در این زمینه مراکز ما از نظر تجهیزات و کیفیت خدمات توسعه چشمگیری داشته است.

وی افزود: در بیش از 95 درصد مراکز خدمات جامع سلامت حاشیه شهرهای استان، خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی به مردم ارائه می شود و این خدمات شامل( فیشور سیلانت، فلوراید تراپی، ترمیم)  سالانه دو نوبت برای همه دانش آموزان استان در مدارس نیز اجرا می شود.

دکتر هاشمی شهری با بیان این مطلب که ترویج اصول پیشگیرانه سلامت از برنامه های نظام سلامت است، افزود: در صدد هستیم تا بیش از ۹۰ درصد خدمات سلامت را در مراکز جامع سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مردم ارائه نماییم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه کمپین ها و برنامه های آموزشی سلامت نقش بسزایی را در ارتقای آگاهی مردم گذاشته است، بطوریکه بر اساس گزارش تیم های سلامت در خصوص بیماری سل، گاها با وجود سرفه های بیش از دو هفته، خود مردم به پزشک مراجعه می کنند و علائم بیماری خود را اطلاع می دهند که این امر نشانه بازدهی و اثربخشی برنامه های آموزش سلامت برای مردم است.

دکتر هاشمی شهری اهمیت دادن به  تغذیه سالم و سبک غذایی مطلوب و ارتقای سلامت روان را از برنامه های مهم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در چند سال اخیر عنوان کرد و افزود:  دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با جذب بیش از 30 کارشناس سلامت روان و 30 کارشناس تغذیه، برنامه های مشاوره ای تغذیه سالم و سلامت روان را در مراکز خدمات جامع سلامت ترویج می کند./119/302

نسخه چاپي ارسال به دوست

شنبه ٢٦ مرداد ١٣٩٨ - ١٢:٣٩ / شماره خبر: ١٩٤١٧٦ / تعداد نمايش: 311

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج