• 99/09/04 - 12:00
  • 384
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
پاسخ مطلب مندرج در روزنامه صبح نو:

مرکز ملی پاسخگویی به شکایات 190 روزانه پاسخگوی بیش از 16 هزار تماس مردمی است

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این جوابیه تاکید کرد: به طور میانگین در زیرگروه داروهای کمیاب در هرماه به تعداد تقریبی 110.000 تماس مردمی پاسخگویی شده و مدت زمان انتظار در این زیرگروه به صورت میانگین زمان انتظار برای مکالمه، کمتر از 3 دقیقه می باشد.

به گزارش وبدا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به خبر انتقادی روزنامه صبح نو با عنوان «56 دقیقه انتظار برای یک پاسخ دارویی» در تاریخ 17 آبان ماه 99 اعلام کرد:

مرکز ملی پاسخگویی به شکایات 190 به عنوان تنها مرکز پاسخگوی 24 ساعته و مرتبط با تماس های مردمی در 7 اکستنشن پاسخگویی در حوزه های اورژانس، بهداشت، دارو، درمان، تعرفه، کووید-19 و حوزه کمک های سازمان جهانی بهداشت به عنوان راهنمای مردم و دریافت کننده شکایات مردمی در حوزه های مختلف مشغول فعالیت بوده و روزانه پاسخگوی بیش از 16.000 تماس مردمی از سراسر کشور می باشد.

به صورت اختصاصی در مورد لاین دارویی 2 زیرگروه پاسخگویی فعال است که زیرگروه 1-3 مربوط به ارائه اطلاعات جهت تهیه داروهای کمیاب و زیرگروه 2-3 در خصوص راهنمایی در حوزه مشاوره دارویی و سموم است که توسط داروسازان مستقر در داروخانه های دولتی فعالیت می نماید.

براساس اطلاعات استخراجی از مرکز داده سامانه مذکور به طور میانگین در زیرگروه داروهای کمیاب در هرماه به تعداد تقریبی 110.000 تماس مردمی پاسخگویی شده و مدت زمان انتظار در این زیرگروه به صورت میانگین زمان انتظار برای مکالمه، کمتر از 3 دقیقه می باشد .در بررسی های دقیق تر نیز اطلاعات متفاوتی که به بررسی اختصاصی موضوع گزارش مذکور بینجامد به دست نیامد.

این مرکز در صورت ارائه اطلاعات دقیق تر آمادگی بررسی بیشتر در خصوص تماس مورد اشاره  را دارد.

  • گروه خبری : پاسخگویی به رسانه ها
  • کد خبر : 218945
کلمات کلیدی