برگزاری نشست هم اندیشی مدیران و مسئولان پایش برنامه عملیاتی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی

نشست یک روزه «هم اندیشی مدیران و مسئولان پایش برنامه عملیاتی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی» آغاز به کار کرد.
به گزارش وبدا، در ابتدای این نشست دکتر حسن زائری لطف سرپرست اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت بیان داشت: در این نشست تلاش داریم تا بتوانیم مشکلات و چالشهایی را که دانشگاهها با آن مواجه هستند شناسایی کرده و با گرفتن نقطه نظر همکاران دانشگاهی در ارتباط با این برنامه به نتایج خوب و سازندهای برسیم.
وی ادامه داد: امیدوارم در این نشست با تعامل سازنده بین کارشناسان و اداره برنامه ریزی حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، نتایج مطلوبی حاصل شود. در ادامه کارشناسان معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز توضیحاتی در خصوص مشکلاتی که در موارد مختلف از جمله در بارگزاری برنامه عملیاتی وجود دارد بیان کرده و راهنماییهای لازم را ارایه میدهند.
سرپرست اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه چالشهایی در خصوص شاخصهای رتبهبندی دانشگاهها وجود دارد، گفت: این چالشها به خصوص در حوزه فعالیتهای فرهنگی که از جنس فعالیتهای کیفی است و همکاران ما باید گزارشهای این نوع فعالیتها ارایه دهند، نیز دیده میشود.
زائری لطف بیان داشت: نگاه ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بر این مبناست که دانشگاهها در تصمیم گیریها، حضور داشته باشند و ستاد به عنوان یک سیاست گذار برنامهها را از دانشگاهها بگیرد؛ اولویت، فعالیت دانشگاهها است. امید داریم با این جلساتی که برگزار میکنیم بتوانیم شرایط جذب حداکثری دانشجویان در فعالیتهای فرهنگی را با توجه به ذائقه دانشجویان ایجاد کنیم و خلاءها را در حوزه فعالیتهای فرهنگی پر کنیم.
وی افزود: بیشتر دانشگاههای ما در برنامه عملیاتی و سامانه فرابر در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی درگیر هستند، به همین دلیل لازم است برنامه ریزی و آسیب شناسی در بحث پایش برنامه عملیاتی انجام دهیم. نکته اینکه برنامهها کاملا واضح و مشخص است اما این احتمال وجود دارد که در گزارشهایی که دانشگاهها میدهند اشکالاتی وجود داشته باشد و موجب شود نمره کامل به آنها اختصاص پیدا نکند. معتقدیم باید راهنماهایی را برای عزیزانمان در دانشگاهها تدوین کنیم که برای ارایه گزارشها بر اساس آن عمل کنند و امروز این موضوع مورد بررسی قرار میگیرد./۲۲۴/۲۰۵