• 98/09/18 - 13:12
  • 66
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در جلسه بررسی فرآیندهای حوزه معاونت درمان تاکید کرد:

لزوم شناسایی و مدیریت فرآیندهای مرتبط با حوزه درمان جهت افزایش بهره‌وری

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت گفت: هدف غایی ورود فرآیندها، بازنگری و بهبود در چرخه ارائه خدمات است که باید از سیاستگذاری و برنامه نویسی آغاز و تا ارائه خدمت به گیرندگان ادامه یابد.

به گزارش وبدا، مهندس نادر عسگری، در جلسه بررسی فرآیندهای حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت که با مشارکت معاونت توسعه و با حضور معاونین و روسای ادارات ذی‌ربط حوزه درمان برگزاری شد، اظهار کرد: معاونت درمان وزارت بهداشت با مشارکت معاونت توسعه، درصدد شناسایی و مدیریت فرآیندهای مرتبط با مشتری در عرصه درمان است.

وی افزود: اهمیت این موضوع به دلیل مدیریت فرآیندها به عنوان یکی از شیوه های موثر در ارتقای مستمر کیفیت خدمات است که در معاونت توسعه با هوشمندی آغاز شده و پیگیری آن در حوزه درمان با توجه به مهارت اساتید، مدیران ارشد و اجرایی ادامه می یابد.

مشاور معاون درمان گفت: همکاران ما در دانشگاه های علوم پزشکی شیراز جهت شناسایی و بررسی فرآیندهای مرتبط با درمان در حوزه ستادی دانشگاه گام های موثری برداشته اند و با بهره گیری از نمودار سازمانی به فرآیندهای موجود دست یافته اند.

مهندس عسگری با اشاره به طبقه بندی و رویکردهای مختلفی که در شناسایی فرآیندها وجود دارد، تاکید کرد: فرآیندهای اصلی، مدیریتی و پشتیبانی، روح اصلی خدمت در حوزه درمان محسوب می شوند.

مشاور معاون درمان ادامه داد: سه لایه فرآیندهای مرتبط با مشتری در حوزه درمان وجود دارد. لایه اول و اصلی، لایه سیاستگذاری، هدایت و برنامه ریزی است که در ستاد وزارت بهداشت انجام می شود. لایه دوم، مربوط به ستاد دانشگاهی است که با مشارکت همکاران در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نمونه هایی از آن احصا شده است. لایه سوم، فرآیندهای جاری صف است که شامل، فرآیندهای موجود در بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز ارائه خدمات، موسسات پزشکی، کلینیک های اقماری و آزمایشگاه مرجع سلامت، می شود.

وی تصریح کرد: دستورالعمل، آیین نامه ها و استانداردها، فرآیندهایی هستند که به صورت غیر مستقیم با مشتری در ارتباطند و در صورت ارتقا، بهره وری را افزایش می دهند.

مشاور معاون درمان در پایان عنوان کرد: هدف غایی ورود فرآیندها، بازنگری و بهبود در چرخه ارائه خدمات است که باید از سیاستگذاری و برنامه نویسی آغاز و تا ارائه خدمت به گیرندگان ادامه یابد.

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 197709
کلمات کلیدی